Nu jävlar

Lova Öberg tipsade mig idag om en viss persons blogg. Där hade innehavaren till min stora besvikelse och fasa skrivit upp en totalt meningslös lista där hon påstod att år 1992 var bättre än år 1991. "Hmm", tänkte jag då. "Dags för mig att sätta denna lilla 92:a på plats". Så det ska jag göra nu. Här nedan kommer jag kasta så mycket ljus som möjligt på det BÄSTA året (1991) och försöka sätta det sämsta året (1992) i skuggan.

År 1991:

Jag, Emma Andersson aka ETQ föds. Redan nu ligger mitt år i ledningen.

Bandet Nirvana får sitt genombrott med "Smells like teen spirit".

Bingolotto har premiär den 12 oktober. Alla älskar programmet fastän de inte vågar erkänna det.

Jones & Giftet (Kent idag) vinner det eftertraktade priset Cult 91 på Skylight i Eskilstuna. Magnus Nygren på EMI hörde deras demo och kontaktade dem...

Carola Häggkvist vinner Melodifestivalen med "Fångad av en stormvind".

"Sunes jul" var årest julkalender. Den äger ju!! År "1992" var det "Klasses julkalender" som gällde. Någon som vet vad den handlar om? Den verkar suga i alla fall. Typiskt 92.

Filmen "Lammet tystnar" hade biopremiär. Kung.

Tre Kronor tog alla VM-guld.

Tioöringen tas bort och tiokronan införs, det är svårslaget!

1991 skickade astronauterna Shannon Lucid och James C Adamson det första mejlet från rymden när de ombord på samma rymdfärja som Massimino svävade runt. Citat;

"Hello Earth! Greetings from the STS-43 Crew. This is the first AppleLink from space. Having a GREAT time, wish you were here...send cryo and RCS! Hasta la vista, baby,...we'll be back!"

Ok, och nu till år "1992"

År "1992"

En skenande spårvagn i Göteborg dödar 13 och skadar 29 personer. Jag säger bara en sak; år "1992" kan ta sig! Bara döda oskyldiga människor sådär?

Falu koppargruva läggs ned efter nästan 1000 års verksamhet. Det var väl lite onödigt?

Tv-spel är årets julklapp. Ni 92:or föddes alltså datorberoende. Så tragiskt jämfört med 91 då årets julklapp var CDspelaren.

1992 var även ett skottår. ALLA hatar skottår!

Amy Diamond föds detta år. Hur kan det på någon sätt vara positivt? Hon plågade oss alla genom sitt nummer under årets Melodifestival.

Samira Hannoch var en 16-årig Södertäljebo när hon år 1992 fick en uppenbarelse där hon ansåg sig se det libanesiska helgonet Charbel Makhlouf, Jesus och Jungfru Maria. Wierdooooo.

År 1992 varslades 79 182 personer om uppsägning inom svensk tillverkningsindustri. Året därpå var i snitt 447 258 personer arbetslösa. Finns det mer att säga om detta tragiska år? Antagligen, men då blir listan alldeles för lång.


Det var riktigt svårt att hitta något positivt om år "1992", troligtvis för att det inte hände mycket då, hela befolkningen var apatisk och astråkig på grund av tv- och dataspelsepidemin. Nej, jag tar av hatten och bugar djupt för det bästa året som funnits, nämligen år 1991! Tack för att jag fick födas då. Om jag hade fötts "1992" hade jag inte sagt det till folk, bara det inte var absolut nödvändigt. Då hade jag sagt mitt födelseår och genast generat tittat åt ett annat håll för att slippa möta alla konstiga blickar man får av folk. År 91 däremot, känns fantastiskt. HURRA FÖR 1991!!!

                




Now, prove ME wrong!!

HEJDÅ


Kommentarer
Postat av: Också anonym

Det finns tre män i Sverige som heter Emma.

2009-06-17 @ 18:40:46
URL: http://kahrin.blogg.se/
Postat av: Lova

HAHAHAHAH, ni är så sjukt roliga båda två!

2009-06-18 @ 12:36:24

Snigla här:

Vad heter du din sexiga människa?
Kom ihåg mig?

Din mail. Skickar kärleksbrev så fort som möjligt <3

Skriv din eventuella bloggaddress här please:

Snigling:

Trackback
RSS 2.0