Trafik- inte min grej

Släktfesten är officiellt över och jag och Elin är hemma på Sofiehem i säkerheten igen. Elin fick åka bil med de vuxna hem medan jag tog Elins moped. Och jag ska säga en sak bara: DETTA VAR DEN VÄRSTA MOPPETUREN I MITT LIV. Uuuuusch allt var bara jättehemskt. Först tog det evigheter att få igång moppen. När jag sedan kom ut på vägen så stod det en moppe på andra sidan vägen med två personer på. När jag åkte förbi dom såg jag i backspegeln att de vände runt och kom åkandes bakom mig. Jag fick panik eftersom jag är så extremt mörkrädd så att det är riktigt jobbigt (jag tror att mörker = att man kommer bli mördad), så jag försökte liksom finta bort moppen bakom mig för att undvika att bli mördad av dom.


Ungefär såhär körde jag när jag skulle finta ligisterna.

Men de lyckades svänga efter mig och följde mig ut på stora vägen. Jag var asrädd samtidigt som att jag insåg att dimma+glasögon inte är bra. Jag såg inte mycket. Hur som helst så kom moppemänniskorna ikapp mig och åkte bredvid mig och jag tänkte att "tack för att jag har fått ha ett sånt fint liv, låt bara inte mördarna slakta sönder mig och stoppa mig i sopsäckar", men dom körde bara om mig och jag kände mig som världens meeez. Det var nu jag insåg hur dålig min syn blev när jag fick en massa dimma på brillorna. Det var som om jag hade duschat med dom. Det var jobbigt för jag trodde då att jag skulle krocka och dö. Jag klarade mig bra och när jag var tvungen att stanna för rött på E4:an så tog jag snabbt av mig vanten och torkade båda glasen på brillorna. Plötsligt blev det grönt och jag var tvungen att slänga på mig vanten. Tyvärr så misslyckades detta och vantens tumme hamnade inte på min tumme, utan mer på handflatan. Jag var trots mitt handikapp tvungen att gasa så gott rörligheten tillät mig och kände mig frälst när en raggarbil svängde in framför mig. Då tog jag chansen att släppa gasen för att "släppa in" raggarbilen och rättade samtidigt till vanten! Jodå, McGyver 3.0 säger jag bara.

Vid detta skede hörde jag hur någon skrek på stan och jag fick för mig att någon skulle rusa ut på vägen och döda mig eller kasta en ölflaska i mitt huvud. Det hände lyckligtvis inte. När jag var utanför Östra så började jag tänka på döden. Jag tänkte att tänk om jag krockar nu eller nåt och dör? Då fick jag upp värsta scenariot att Jessica ger Elin bilden jag ritade av henne på släktfesten idag och att hon säger "detta är ju det sista Emma ritade, jag vill att hennes syster ska ha den då" och sen kramade Elin henne av tacksamhet. Det var nu som jag kom på att jag och trafiken inte klickar så bra ihop. När jag är ute i trafiken tänker jag bara på en endaste sak; Döden. Usch, nu vill jag aldrig mer vara ute i trafiken :( :( :( hur som helst, JAG KOM HEM!!!! OSKADD OCH LYCKLIG. Nu vill jag bara ta mitt körkort så att jag har det och slipper köra på länge :(

Vilken jävla moppetur alltså.

      +            =         
Jag                                                    Trafik


Alla har ju sina talanger, min största otalang är nog att vistas i trafik. Trafik är bara obehagligt!!!!!!!!

NU SKA JAG SOVA GODNATT HEJDÅ HÖREZZZZZZ


Kommentarer

Snigla här:

Vad heter du din sexiga människa?
Kom ihåg mig?

Din mail. Skickar kärleksbrev så fort som möjligt <3

Skriv din eventuella bloggaddress här please:

Snigling:

Trackback
RSS 2.0